Női tippek toplistája! "minden ami nő"

Női tipp-top

Női tipp-top

Tiramisu

2015. október 05. - Zámbó Éva

Tudom már elcsépelt dolognak tűnik a tiramisu recept, de ez egy eredeti olasz recept alapján készült. Eddig még akár hányszor elkészítettem mindig csak elismerést kaptam érte.

Próbáljátok ki Ti is!!

Hozzávalók:

  • 4  db tojás 
  • 100 g kristály cukor
  • 500 g mascarpone
  • 1 tk  vaníliaaroma
  • 2 tojásfehérje
  • 180 ml hideg presszókávé
  • 100 ml rum vagy konyak
  • 24 db babapiskóta ( a tál méretétől függ a mennyiség )
  • 2 ek kakaópor
  • 2 ek reszelt csoki  (elhagyható) 

 

Elkészítése:

A 4 tojássárgát,a cukrot és a vanília aromát hőálló tálba tettem, majd egy fazék víz fölé helyezve kevertem habosra.

Ha a massza  világos sárga lett levettem a tálat a vízfürdőről és hagytam kihűlni. Folyamatosan kevergetve hűtöttem, hogy ne legyen hártya a tetején.

Hozzá kevertem a mascarponét a tojásos masszába.

Felvertem  a 2 tojásfehérjét kemény habbá és beleforgattam a mascarponés keverékbe.

Egy lapos tálba bele öntöttem  a kávét és a rumot. A  babapiskótákat egyenként beleforgattam ebbe a kávés keverékbe,de nagyon  vigyáztam hogy ne áztassam el, majd egy  téglalap alakú tálba fektetem le őket..Az első babapiskóta réteg után rásimítottam a mascarponekrémet.Utána újabb réteg babapiskóta és ismét mascarponekrém következett. Hagyjuk 1 órán keresztül állni a hűtőben.

Tálalás előtt megszórtam  a tetejét egyenletesen kakaóporral. ( lehet még csokoládé reszelékkel is)

Jó étvágyat kívánok hozzá!!

12077494_1145733292122363_902462703_n_masolata.jpg

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://noi-tipp-top.blog.hu/api/trackback/id/tr637891018

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása